כל מפגש מוליך לריפוי
וכל ריפוי מוליך למפגש

קורס מורים ליוגה עם שמעון בן אבי

הקורס מתקיים בימי שלישי

במהלך שנתיים בין השעות 10:00 עד 15:00.

במתכונת של מפגשים חד שבועיים

קורס מורים דו-שנתי ליוגה עם התמחות באשטנגה יוגה ויניאסה

שנה א-
"פאתי היער"
מבוא ויסודות בפילוסופיה ובפרקטיקה של היוגה (100 שעות)
המאפיינים של החברה הוודית: אלים, מזמורים-קורבנות וקאסטות
מה מייחד את השקפת העולם הוודית העולה מתוך קריאת המזמורים (הריג וודה?) מקומו של הקורבן מהפרספקטיבה של הבראהאמין, המקיים את טקס הקורבן; מעמדם של האלים באותה תקופה; הכוח המיסטי של הצליל והשפה (המנטרה)
הגדרת האדם בחברה הוודית, מה הגדיר את האדם בחברה זו?
תקופת הפרישות – מה מאפיין את הפרוש? מה הכוח שהניע את האדם בחברה הוודית לנטישת אותה חברה ?
היחסים שבין הפרוש לבין מי שנותר בחברה – הבראהאמין, כמייצג אותה. הדינמיקה של היחסים בין הפרוש לבעל הבית.

יוגה – מה המייחד, המשותף והמפריד בין הטקסטים והפעילויות המכנים עצמם כיוגה? זמנים כיוגה; כתבים תחת השם יוגה; שלבים בתוך פעילויות דתיות, חברתיות ואחרות; פרקטיקות שונות כיוגה.
המרכיבים השונים של הפרקטיקה היוגית: ראג'ה, קארמה, בהקטי, ויג'ננה וקריה.
נחקור את ההקבלה בין מרחבי התפקוד האנושי לבין המרכיבים השונים של היוגה.
פרקריטי, ומהו פרקריטי?
מה המשמעות של גוף האדם כאחד הביטויים לפרקריטי?
גוף האדם (כל חומר) כביטוי של אנרגיה ומידע (אדריכלות בחומר)
המשמעות של מידע מסוים לעומת המשמעות של האפשרות של כל מידע בחומר; התנסות עם הזדהות לעומת התנסות ללא הזדהות.

פראנהיאמה ומהי פראנהיאמה?

פראנה – חיים, זרימה; או עצירת הזרימה – יאמה, מוות. מה היחסים בין מידע בחומר לבין זרימת הפראנה?
סוגיית הסאמה, האינטימיות והגעגועים בפראנהיאמה.
אסאנה מהי? היחסים בין פראנהיאמה לבין אסאנה
אסאנה – ככלי, כמעבורת ממצב של הזדהות לשחרור מהזדהות.
אסאנה כרנסנס לטרנספורמציה רגשית ופיסית.
מדיטציה – ההתנסות הגדולה, מי אני? לדעת את עצמנו בדרך ההתנסות. נפגוש את מי שמאפשר את הראייה, אך לא ניתן לראותו בעזרת הראייה.
אנטומיה התנסותית-חווייתית – מבנה הגוף – שלד ועצמות
גישות שונות לעבודה עם הגוף (לאסאנות) ככלי לטרנספורמציה רגשית
הכרת הגישות המרכזיות לעבודה עם האסאנות
אשטנגה יוגה ויניאסה – יסודות, עקרונות, תיאוריה ותרגול
סודות הויניאסה, היוגה של המעברים. ויניאסה ככלי לחקירה ולימוד של החיים דרך הפראנהיאמה.
תרגול אסאנות כסדרה. הסודות והחכמה לתרגול אסאנות במבנה מסוים
בחלק זה של המבוא נלמד את ההגיון של המבנה שמרכיב את הסדרה הראשונה ויתר הסדרות באשטנגה יוגה ויניאסה.
תרגול – סוריה נמאסקארה ראשונה ושנייה, כל תנוחות העמידה, קשתות, עמידות ידיים ותנוחות הפוכות.

הספירה והקצב בתרגול הסדרה:

ההיבטים האנטומיים בתרגול הסדרה במבנה המסוים (ההיבטים האנרגטיים והרוחניים ילמדו בהכרות ראשונית בשנה הראשונה, ויתאפשרו לעומק בשנה השנייה). המסתורין מאחורי גישת מייסור (תרגול אישי של סדרה במסגרת קבוצה ללא הנחיה)
דיון ותרגול באוג'י פראנאימה; וחקירה של הכוונה, ההתכוונות, הבנדות, מודרות, דרושטי ומנטרה ככלים באסאנה.

מהי סדהנה? הדיאלוג בין הסדהנה לבין המרכיבים השונים של היוגה.
סדהנה היא פרקטיקה, עשייה. בהקשר היוגי היא פרקטיקה מסוימת, שהוא בוחר בה באופן מודע; והיא הופכת לכלים שדרכם הוא בוחן את חייו; והיא בעצם מה שמגדיר אותו כיוגי. אפשר לטעון, שהקורס בעיקרו הוא בנייה של סדהנה. יש לציין שהסדהנה היא תהליך ללא סוף, שבו כלים ששירתו אותנו בחקירת היומיום – יפסיקו לעבוד עבורנו, ונצטרך למצוא כלים שיתאימו למצב התודעתי החדש. כך שהסדהנה תעמוד בקריטריון של החיים כנהר; היא בשינוי מתמיד, ועם שינוי המשתמש בה היא משתנה, ומשנה כך את המשתמש בה בדיאלוג לאינסוף.

"הכניסה ליער" (200 שעות):

אופנישדות, אפוסים, פרק ראשון של היוגה סוטרא; אנאמאיה קושה והסדרה הראשונה, נתיבים שונים של פראנהיאמה, ציר האינסוף במדיטציה

פרקטיקה פילוסופית – ויג'ננה יוגה. אלים, בני אדם, קורבנות ומזמורים, כיצד חיינו נראים ממבטם של אלו שפרשו? שיחות ביער המטאפורי על האדם והערכים שמנחים אותו. למסע זה ילוו אותנו טקסטים מהאופנישדות, אפוסים והיוגה סוטרא. המייחד מרחב דיון של ויג'ננה הוא דיון פילוסופי, שאינו תיאורטי אלא התנסותי. הוא מציב לנו אתגר התנסותי דרך בדיקת השקפת עולמנו.

ראג'ה יוגה – הראג'ה יוגה עוסקת בהכרה; בבמה שבה מופיעים שחקני הרגשות, הדמיון והמחשבות, הדעות והערכים. היא הבמה שדרכה הממלכה שלנו נוצרת. השחקנים הם אדריכלי הבנייה, היש והאין הם החומרים. חקירה של החיים מפרספקטיבה של הבמה, ההכרה. במרחב התנסותי זה, ראג'ה יוגה, נכיר את אדריכלי החיים, אותם ערכים ששירתו או קלקלו אותנו. נעמת אותם עם חכמת הסוטרות ועם מסורות רוחניות נוספות.

קארמה יוגה – קארמה יוגה היא התבוננות במיהו האדם. אדם משמעותו עשייה. בקארמה יוגה, יוגה של העשייה, אנו פונים לחקור את העשייה שלנו ולבחון היכן ממוקדת תשומת ליבנו בעשייה: האם בפירות העשייה, תוצאותיה, או בעשייה עצמה. למסע מרתק זה נבחן את העשייה שלנו בחיי היומיום תוך דיאלוג עם הטקסט הבהגווד-גיטה.

קרייה יוגה – ההיבט המרכזי של קרייה יוגה, העשייה דרך האנרגיות של הגוף. הדגש יהיה בפרקטיקות של מדיטציה; הרחבת העבודה עם פראנהיאמה לאופנים שונים של הנעת הפראנה; והתנסות ותרגול של הסדרה הראשונה באשטנגה יוגה ויניאסה; והתנסות בהוראת הסדרה הראשונה בהנחיה ובתמיכה.
אנטומיה התנסותית – הכרות עם מערכת השרירים ומערכת העצבים

בהקטי יוגה – ללא בהקטי, ללא דרך הלב דרך האהבה – דרך היוגה משאירה אותנו במימד ארצי. כלומר, המסע אינו ממריא. לב העניין ביוגה זה הלב. זו אינה מסורת נוספת של ידע, אלא מסורת של צניעות. הכרת תודה, של אהבה – שמאפשרת לנו להכיל את "העולם" בתוכנו. בהקטי בשפה העממית היא התמסרות – כיצד נתמסר למה שיצרנו? למסע של אהבה זה נצא עם התבוננות מהמקום שממנו אנו יוצרים ועושים את החיים – בשיחה עם שני טקסטים – הבהגווד גיטה ועם אחד הטקסטים על בהקטי של וויווקאננדה.

זמן ומקום:
בימי שלישי בסטודיו דנה יוגה בהוד השרון.

הליך הקבלה לקורס:
שליחת פרטים וראיון קבלה אישי עם שמעון.

הקורס מתקיים בימי שלישי

במהלך שנתיים בין השעות 10:00 עד 15:00.

במתכונת של מפגשים חד שבועיים 

קורס מורים דו-שנתי ליוגה עם התמחות באשטנגה יוגה ויניאסה

"פאתי היער"
מבוא ויסודות בפילוסופיה ובפרקטיקה של היוגה (100 שעות)
המאפיינים של החברה הוודית: אלים, מזמורים-קורבנות וקאסטות
מה מייחד את השקפת העולם הוודית העולה מתוך קריאת המזמורים (הריג וודה?) מקומו של הקורבן מהפרספקטיבה של הבראהאמין, המקיים את טקס הקורבן; מעמדם של האלים באותה תקופה; הכוח המיסטי של הצליל והשפה (המנטרה)
הגדרת האדם בחברה הוודית, מה הגדיר את האדם בחברה זו?
תקופת הפרישות – מה מאפיין את הפרוש? מה הכוח שהניע את האדם בחברה הוודית לנטישת אותה חברה ?
היחסים שבין הפרוש לבין מי שנותר בחברה – הבראהאמין, כמייצג אותה. הדינמיקה של היחסים בין הפרוש לבעל הבית.

יוגה – מה המייחד, המשותף והמפריד בין הטקסטים והפעילויות המכנים עצמם כיוגה? זמנים כיוגה; כתבים תחת השם יוגה; שלבים בתוך פעילויות דתיות, חברתיות ואחרות; פרקטיקות שונות כיוגה.
המרכיבים השונים של הפרקטיקה היוגית: ראג'ה, קארמה, בהקטי, ויג'ננה וקריה.
נחקור את ההקבלה בין מרחבי התפקוד האנושי לבין המרכיבים השונים של היוגה.
פרקריטי, ומהו פרקריטי?
מה המשמעות של גוף האדם כאחד הביטויים לפרקריטי?
גוף האדם (כל חומר) כביטוי של אנרגיה ומידע (אדריכלות בחומר)
המשמעות של מידע מסוים לעומת המשמעות של האפשרות של כל מידע בחומר; התנסות עם הזדהות לעומת התנסות ללא הזדהות.

פראנהיאמה ומהי פראנהיאמה?

פראנה – חיים, זרימה; או עצירת הזרימה – יאמה, מוות. מה היחסים בין מידע בחומר לבין זרימת הפראנה?
סוגיית הסאמה, האינטימיות והגעגועים בפראנהיאמה.
אסאנה מהי? היחסים בין פראנהיאמה לבין אסאנה
אסאנה – ככלי, כמעבורת ממצב של הזדהות לשחרור מהזדהות.
אסאנה כרנסנס לטרנספורמציה רגשית ופיסית.
מדיטציה – ההתנסות הגדולה, מי אני? לדעת את עצמנו בדרך ההתנסות. נפגוש את מי שמאפשר את הראייה, אך לא ניתן לראותו בעזרת הראייה.
אנטומיה התנסותית-חווייתית – מבנה הגוף – שלד ועצמות
גישות שונות לעבודה עם הגוף (לאסאנות) ככלי לטרנספורמציה רגשית
הכרת הגישות המרכזיות לעבודה עם האסאנות
אשטנגה יוגה ויניאסה – יסודות, עקרונות, תיאוריה ותרגול
סודות הויניאסה, היוגה של המעברים. ויניאסה ככלי לחקירה ולימוד של החיים דרך הפראנהיאמה.
תרגול אסאנות כסדרה. הסודות והחכמה לתרגול אסאנות במבנה מסוים
בחלק זה של המבוא נלמד את ההגיון של המבנה שמרכיב את הסדרה הראשונה ויתר הסדרות באשטנגה יוגה ויניאסה.
תרגול – סוריה נמאסקארה ראשונה ושנייה, כל תנוחות העמידה, קשתות, עמידות ידיים ותנוחות הפוכות.

הספירה והקצב בתרגול הסדרה:

ההיבטים האנטומיים בתרגול הסדרה במבנה המסוים (ההיבטים האנרגטיים והרוחניים ילמדו בהכרות ראשונית בשנה הראשונה, ויתאפשרו לעומק בשנה השנייה). המסתורין מאחורי גישת מייסור (תרגול אישי של סדרה במסגרת קבוצה ללא הנחיה)
דיון ותרגול באוג'י פראנאימה; וחקירה של הכוונה, ההתכוונות, הבנדות, מודרות, דרושטי ומנטרה ככלים באסאנה.

מהי סדהנה? הדיאלוג בין הסדהנה לבין המרכיבים השונים של היוגה.
סדהנה היא פרקטיקה, עשייה. בהקשר היוגי היא פרקטיקה מסוימת, שהוא בוחר בה באופן מודע; והיא הופכת לכלים שדרכם הוא בוחן את חייו; והיא בעצם מה שמגדיר אותו כיוגי. אפשר לטעון, שהקורס בעיקרו הוא בנייה של סדהנה. יש לציין שהסדהנה היא תהליך ללא סוף, שבו כלים ששירתו אותנו בחקירת היומיום – יפסיקו לעבוד עבורנו, ונצטרך למצוא כלים שיתאימו למצב התודעתי החדש. כך שהסדהנה תעמוד בקריטריון של החיים כנהר; היא בשינוי מתמיד, ועם שינוי המשתמש בה היא משתנה, ומשנה כך את המשתמש בה בדיאלוג לאינסוף.

"הכניסה ליער" (200 שעות):

אופנישדות, אפוסים, פרק ראשון של היוגה סוטרא; אנאמאיה קושה והסדרה הראשונה, נתיבים שונים של פראנהיאמה, ציר האינסוף במדיטציה

פרקטיקה פילוסופית – ויג'ננה יוגה. אלים, בני אדם, קורבנות ומזמורים, כיצד חיינו נראים ממבטם של אלו שפרשו? שיחות ביער המטאפורי על האדם והערכים שמנחים אותו. למסע זה ילוו אותנו טקסטים מהאופנישדות, אפוסים והיוגה סוטרא. המייחד מרחב דיון של ויג'ננה הוא דיון פילוסופי, שאינו תיאורטי אלא התנסותי. הוא מציב לנו אתגר התנסותי דרך בדיקת השקפת עולמנו.

ראג'ה יוגה – הראג'ה יוגה עוסקת בהכרה; בבמה שבה מופיעים שחקני הרגשות, הדמיון והמחשבות, הדעות והערכים. היא הבמה שדרכה הממלכה שלנו נוצרת. השחקנים הם אדריכלי הבנייה, היש והאין הם החומרים. חקירה של החיים מפרספקטיבה של הבמה, ההכרה. במרחב התנסותי זה, ראג'ה יוגה, נכיר את אדריכלי החיים, אותם ערכים ששירתו או קלקלו אותנו. נעמת אותם עם חכמת הסוטרות ועם מסורות רוחניות נוספות.

קארמה יוגה – קארמה יוגה היא התבוננות במיהו האדם. אדם משמעותו עשייה. בקארמה יוגה, יוגה של העשייה, אנו פונים לחקור את העשייה שלנו ולבחון היכן ממוקדת תשומת ליבנו בעשייה: האם בפירות העשייה, תוצאותיה, או בעשייה עצמה. למסע מרתק זה נבחן את העשייה שלנו בחיי היומיום תוך דיאלוג עם הטקסט הבהגווד-גיטה.

קרייה יוגה – ההיבט המרכזי של קרייה יוגה, העשייה דרך האנרגיות של הגוף. הדגש יהיה בפרקטיקות של מדיטציה; הרחבת העבודה עם פראנהיאמה לאופנים שונים של הנעת הפראנה; והתנסות ותרגול של הסדרה הראשונה באשטנגה יוגה ויניאסה; והתנסות בהוראת הסדרה הראשונה בהנחיה ובתמיכה.
אנטומיה התנסותית – הכרות עם מערכת השרירים ומערכת העצבים

בהקטי יוגה – ללא בהקטי, ללא דרך הלב דרך האהבה – דרך היוגה משאירה אותנו במימד ארצי. כלומר, המסע אינו ממריא. לב העניין ביוגה זה הלב. זו אינה מסורת נוספת של ידע, אלא מסורת של צניעות. הכרת תודה, של אהבה – שמאפשרת לנו להכיל את "העולם" בתוכנו. בהקטי בשפה העממית היא התמסרות – כיצד נתמסר למה שיצרנו? למסע של אהבה זה נצא עם התבוננות מהמקום שממנו אנו יוצרים ועושים את החיים – בשיחה עם שני טקסטים – הבהגווד גיטה ועם אחד הטקסטים על בהקטי של וויווקאננדה.

זמן ומקום:
בימי שלישי בסטודיו דנה יוגה בהוד השרון.
בין השעות 10:00-15:00
הליך הקבלה לקורס:
שליחת פרטים וראיון קבלה אישי עם שמעון.

תודה שמילאת את השאלון
סטודיו דנה יוגה

תודה שמילאת את השאלון
סטודיו דנה יוגה